Voor ouders

Ouderbetrokkenheid is essentieel voor een goed functionerende school. Daarom zijn we op de Wilgenhoek ook zo blij met onze betrokken ouders! Wij verwelkomen alle ouders met open armen die graag actief meehelpen op onze school.

Op de Wilgenhoek zien we ouders als belangrijke samenwerkingspartners.

Ouders van de Wilgenhoek

Met zijn allen zorgen we ervoor dat de kinderen gelukkig zijn, zich veilig voelen en goed ontwikkelen. Om dit voor elkaar te krijgen zorgen we voor korte communicatielijnen waarmee ouders altijd met ons in gesprek kunnen gaan.

Ook hebben we meerdere vaste gespreksmomenten*:

• Een facultatief oudergesprek
  • Het kennismakingsgesprek met ouders en leerlingen
  • Twee keer per jaar een ontwikkelingsgesprek van 10 minuten

*Afhankelijk van de leeftijd van het kind mag hij of zij aanwezig zijn bij de gesprekken

De OAC

OAC staat op de Wilgenhoek voor Ouder Activiteiten Commissie. Deze speelt bij ons een belangrijke rol in de ouderbetrokkenheid op school. Zij organiseren, samen met de andere ouders van school, een tal van leuke activiteiten die bijdragen aan het verrijken van ons onderwijs. Ook beheren zij de vrijwillige ouderbijdragen.

↑ Scroll to top